Houder van het keurmerk Uitvaartzorg

logo stichting uitvaartzorg wit

Stichting Keurmerk Uitvaartzorg

Als iemand van wie u houdt overlijdt, komt er veel op u af. De eerste dagen staan in het teken van het regelen van de begrafenis of crematie. Door alle emoties kan het lastig zijn om alles goed te overzien. Bovendien wilt u dat de uitvaart vlekkeloos verloopt, zodat iedereen een goede herinnering overhoudt aan het afscheid van de overledene. Een uitvaartverzorger biedt uitkomst. Maar hoe kiest u de juiste?

 

 

De juiste keuze

Het aanbod aan uitvaartondernemingen is groot en divers. Waar moet u op letten als u een keuze maakt? Het Keurmerk Uitvaartzorg helpt u hierbij. Uitvaartondernemingen met dit Keurmerk bieden namelijk zonder uitzondering hoge kwaliteit. Hun uitvaartverzorgers begeleiden u op een deskundige, betrouwbare en transparante manier. U kunt bij uitvaartondernemingen met een Keurmerk rekenen op de zes zekerheden. Steeds meer uitvaartondernemingen beschikken over het Keurmerk. U heeft dus een ruime keuze, in welke regio u ook woont.

 

Doel van het Stichting keurmerk Uitvaartzorg

Het Stichting Keurmerk Uitvaartzorg is in december 2006 in het leven geroepen om de uitvaartbranche in Nederland te stimuleren om nog transparanter en betrouwbaarder te zijn. Het Stichting Keurmerk Uitvaartzorg biedt u de zekerheid dat u voor een uitvaartonderneming met een uitstekende dienstverlening kiest. Uitvaartondernemingen die zich aanmelden bij het Keurmerk doorlopen een uitgebreide kwaliteitscontrole en ontvangen bij een goed resultaat het officiële certificaat. Wij geven het certificaat telkens voor drie jaar af. Periodiek toetst een onafhankelijke certificatie-instelling of de keurmerkhouders nog aan de hoge eisen voldoen.

Om zicht te houden op de vakbekwaamheid van het personeel van keurmerkhouders, beheert het Keurmerk Uitvaartzorg het Register Uitvaartverzorgers. In dit register worden uitvaartverzorgers opgenomen die werken voor een uitvaartonderneming met het Keurmerk Uitvaartzorg, het vakdiploma NaVU hebben behaald én kunnen aantonen dat zij voldoende ervaring opdoen en nascholing volgen.

 

Toch een klacht?

Heeft u onverhoopt toch een klacht over de verzorging van de uitvaart? Bespreek uw klacht dan eerst met de uitvaartverzorger. Komt u er samen niet uit, dan kunt u de Stichting Klachteninstituut Uitvaartwezen inschakelen. Deze stichting heeft voor de behandeling van klachten een reglement opgesteld en een ombudsman benoemd, die uw klacht op basis van hoor en wederhoor bestudeert en vervolgens uitspraak doet. De keurmerkhouder moet de kosten van de klachtenprocedure betalen.

Keurmerk Uitvaartzorg

Ename_bulletpoint_1

Heldere afspraken over uitvoering

De uitvaartleider legt alle gemaakte afspraken schriftelijk vast. Ook wanneer deze later wijzigen. Zo komt u niet voor verrassingen te staan.

Ename_bulletpoint_2

Transparante kostenbegroting

Ook de gemaakte prijsafspraken legt de uitvaartondernemer schriftelijk vast, inclusief latere wijzigingen.

Ename_bulletpoint_3

Goede organisatie van de uitvaart

De uitvaartondernemer garandeert een correcte uitvoering van de uitvaart, van het begin tot het eind. Er wordt voor elke uitvaart een uitgebreid dossier samengesteld.

Ename_bulletpoint_4

Bekwaam personeel

Het personeel van de Ename Uitvaartzorg is gekwalificeerd, houdt kennis op peil en verzorgt jaarlijks voldoende uitvaarten. Om de vakbekwaamheid van uitvaartverzorgers te borgen is er het Register Uitvaartverzorgers. In dit register zijn uitvaartverzorgers opgenomen die werken voor een uitvaartonderneming met het Keurmerk Uitvaartzorg, het Nationaal Vakexamen Uitvaartzorg (NaVU) hebben behaald én kunnen aantonen dat zij voldoende ervaring opdoen en nascholing volgen.

Ename_bulletpoint_5

Doelmatige klachtenafhandeling

De uitvaartondernemer hanteert een adequate klachtenafhandelingsprocedure. Wanneer de klacht niet in samenspraak tussen de uitvaartverzorger en de opdrachtgever kan worden opgelost, wordt de klacht in behandeling genomen door de Stichting Klachteninstituut Uitvaartwezen.

Ename_bulletpoint_6

Klanttevredenheidsonderzoek

Ename Uitvaartzorg wil graag weten wat haar klanten ervan vinden. Daarom sturen wij na elke uitvaart een enquêteformulier op. Dit ons om onze dienstverlening te verbeteren.Stichting Keurmerk Uitvaartzorg verplicht alle houders van het keurmerk om minimaal één keer per jaar de resultaten van dit klanttevredenheidsonderzoek te analyseren. Zo kunnen ze zien wat er goed gaat en waar er verbeterpunten zijn.In andere woorden: Ename Uitvaartzorg wil weten wat haar klanten belangrijk vinden. Wij luisteren naar de feedback van onze klanten en passen onze dienstverlening daarop aan. Zo willen wij ervoor zorgen dat onze klanten tevreden zijn met de uitvaart van hun dierbare.

Stichting keurmerk uitvaartzorg

Plan een belafspraak

Laat uw gegevens achter met een gewenst tijdstip/dag (optioneel) en wij nemen binnen 24 uur nog contact met u op.

"*" geeft vereiste velden aan

DD slash MM slash JJJJ
Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.